Ce sa NU faci in Site-ul tau pentru a NU fi Penalizat de Google Panda si cum iti Recuperezi Traficul Dupa o Penalizare Google?

Vezi daca te paste sau ai avut o penalizare Google!

Conform specialistilor din afara, penalizarea Google Panda este una privita din punctul de vedere al utilizatorului si nu al unui computer, deci un utilizator ar putea identifica o serie de elemente de care sa nu fie multumiT in cadrul navigarii sale – exact acestea sunt si cele «vanate» de simpaticul Panda !

Giant Pandas having a snak

Ce este Panda ? Un update al algoritmului Google care penalizeaza site-urile necorespunzatoare, de slaba calitate (sau poate le urca doar pe celelalte, depinde de noi daca vedem jumatatea plina).

Cand au avut loc update-uri Google Panda ? Iata o lista mai jos cu datele cand un update a fost observat de catre specialisti si uneori si confirmat de catre oficiali ai motorului de cautare, deci daca traficul site-ului tau a scazut dupa una dintre aceste date, se impune un audit onpage avansat si o serie de recomandari privind imbunatatirea calitatii la modul general (in Romania s-a observat o intarziere de cateva zile la mai toate aceste update-uri, datele respective fiind pentru Statele Unite in principal):


 

  1. Panda 1.0 (aka Farmer Update)  la 24 Februarie 2011
  2. Panda 2.0 la 11 Aprilie 2011. (Panda afecteaza site-urile in engleza)
  3. Panda 2.1 la 9 Mai 2011
  4. Panda 2.2 la 18 Iunie 2011
  5. Panda 2.3 la 22 Iulie 2011
  6. Panda 2.4 la August 2011 (Panda targeteaza site-urile la nivel international)
  7. Panda 2.5 la 28 Septembrie 2011
  8. Panda 2.5.1 la 9 Octombrie 2011
  9. Panda 2.5.2 la 13 Octombrie 2011
  10. Panda 2.5.3 la 19-20 Octombrie 2011
  11. Panda 3.1 la 18 Noiembrie 2011
  12. Panda 3.2 la 15 Ianuarie 2012
  13. Panda 3.3 la 26 Februarie 2012
  14. Panda 3.4 la 23 Martie 2012
  15. Panda 3.5 la 19 Aprilie 2012
  16. Panda 3.6 la 27 Aprilie 2012
  17. Panda 3.7 la 8 Iunie 2012
  18. Panda 3.8 la 25 Iunie 2012
  19. Panda 3.9 la 24 Iulie 2012
  20. Panda 3.9.1 la 20 August 2012
  21. Panda 3.9.2 la 18 Septembrie 2012
  22. Panda Update #20 la 27 Septembrie 2012 (aproape simultan cu update-ul EMD – Exact Match Domain)
  23. Panda #21 la 5 Noiembrie 2012
  24. Panda #22 la 4 Decembrie 2012
  25. Panda #23 la 21 Decembrie 2012
  26. Panda #24 la 22 Ianuarie 2013
  27. Panda #25 la 25 Martie 2013
  28. Panda #26 la 18 Iulie 2013
  29. Panda 4.0 la 20 Mai 2014
  30. Panda 4.1 — 23 Septembrie 2014
  31. Panda 4.2 (#28) — 17 Iulie 2015 – Un update atipic de algoritm, foarte incet, ruleaza pe o durata de mai multe luni!
Update Algoritm Google Panda
Update-ul sau Penalizarea Google Panda?

De-a lungul timpului, aceste update-uri de algoritm au targetat calitatea unui site initial (penalizarile fiind la inceput generale), continuand cu penalizari la nivel de pagina in ultimele update-uri.

Mai multe detalii despre update-urile si penalizarile Google aici.


Care au fost « pacatele » de la care s-au tras aceste penalizari ? Iata o lista cu cateva indicii in randurile urmatoare.

  • Copiere de articole de pe alte site-uri

    • Articolele duplicat au o pondere foarte mare in topul penalizarilor update-ului de algoritm Panda, de aceea este nevoie ca textele de pe site-ul nostru sa fie unice, originale.
    • Exista tool-uri online diverse care ne ajuta sa identificam continutul copiat din alte locatii (ex. Copyascape, anti-plagiat.info, Plagiarisma.net etc).
  • Copiere de imagini aproape exclusiv sau in totalitate de pe alte site-uri

    • Google detecteaza ca si Duplicate Content inclusiv imaginile utilizate din site, avand in vedere ca exista Google Search Images (cu un click dreapta pe o imagine oarecare si apoi « Search Google for this image» putem vedea cine sau unde se mai foloseste acea imagine) ;
    • Cele mai multe dintre imaginile utilizate sunt fara acordul detinatorilor sau fara citarea sursei de preluare, deci alte cateva motive pentru care Google nu are motive sa scoata in fata pagina noastra lipsita de originalitate dpdv media.

optimizarea imaginilor

  • Neupdatarea paginilor din site pentru un timp indelungat

    • Paginile din site nu mai sunt de actualitate, nu s-a mai adaugat informatie de ceva vreme – iata inca un semnal pentru ca motorul sa nu mai ia in calcul un site care nu ofera constant update-uri si continut ;
    • Una din regulile scrise (de multi din cei din aceasta industrie) este cea de a avea periodic continut fresh, updatat, util si informatuional, original, cu elemente media originale sau care sa mentioneze sursele citate.
  • Densitate spam de cuvinte si expresii cheie (Spamming Keywords)

    • Cuvintele si expresiile cheie nu trebuie repetate obsesiv peste tot, ele dauneaza atat din punct de vedere al beneficiilor potentiale Google  (atrage penalizari), cat si cititorii vor fi agasati de aceste repetari fortate cu asa-zisa valoare SEO – acest procedeu mai este denumit in literatura de specialitate si “keyword stuffing” ;
    • Densitatea recomandata de specialisti se situeaza undeva intre 1% si poate merge pana la 6-7% in anumite situaatii, daca aceste expresii chiar trebuie sa apara in text.
  • Linkuri catre pagini care nu (mai) exista – Broken Links

    • Linkurile intrerupte trebuies evitate, acestea fiind o nota a neglijentei fata de site si fata de cititori, interpretata ca atare de Google;
    • Astfel ca robotii vor incerca sa urmareasca acele linkuri si – deoarece paginile nu mai exista – rankingul overall scade, fiind si internal linkingul afectat ;
    • Si pentru acestea exista o serie de unelte disponibile gratuit sau cu plata precum Llink Checker de la W3.org sau extensia pentru browser Chrome “Check my links” sau cea de Firefox “Link checker” care depisteaza paginile cu erori 404. Un alt tool foarte util si care ruleaza pe PC este Xenu.
Vezi si  Cum optimizam un magazin online de electronice

URL inactiv, Broken Links, www

  • Multe articole si pagini bazate pe o imagine si un comentariu scurt

    • Cunoscut si ca « thin content» (continut subtire) acest aspect a facut subiectul update-urilor Panda, fiind incadrat ca foarte putin sau deloc informativ, deci nefolositor utilizatorilor, fiind scos din cautari.
    • Este necesar sa existe continut text consistent in fiecare dintre paginile site-ului, de la 250 pana la 700 cuvinte in mod obisnuit, chiar si mai mult in cazuri mai speciale.
    • Oarecum asemanator din anumite puncte de vedere ar fi aspectul paginilor goale din site, fie autogenerate in urma unor cautari interne, fie din cauza ca a fost modificat continutul sau site-ul a fost restructurat – acestea trebuie fie redirectionate permanent (cu redirect 301) catre o pagina actualizataa sau catre o pagina superioara in ierarhie (o pagina de categorie, spre exemplu), fie canonicalizata tot catre o astfel de pagina (daca nu avem linuri interne catre paginile goale, spre a nu fi utilizate de vizitatorii site-ului accidental, inducandu-i in eroare).

  • Reclame intr-un numar excesiv si – mai ales – “above the fold”

    • Un alt element ce a facut obiectul penalizarilor Panda il reprezinta reclamele intr-un numar extrem de mare, in special cele care apar agresiv inca din primul ecran al unei pagini (inca din momentul deschiderii, inainte de a se da scroll pentru navigarea in josul paginii).
    • Solutia o reprezinta in acest caz mutarea reclamelor in zona inferioara a paginilor si – pe cat posibil – intr-un numar mai redus;
    • Tot in aceasta zona ar intra si un numar ridicat de linkuri de afiliere prezente in site (de regula, putini sunt cei care fac marketing afiliat si au si continut propriu, nu preluat din diverse surse).
  • Pagini duplicate din site sau care targeteaza aceleasi expresii cheie

    • Duplicate contentul intern este un alt element principal targetat in cadrul penalizarilor Google;
    • Tot in aceasta categorie se incadreaza si paginile foarte asemenatoare din site, care sunt optimizate pentru aceleasi expresii cheie, in articole rescrise si in care se spune acelasi lucru, dar cu alte cuvinte – mai daunator ar fi cazul in care ceea ce spun de fapt aceste articole asemenatoare nu are valoare pentru cititori ;
    • Duplicate content inern este considerat si cel la nivel de etichete precum TITLE, META DESCRIPTION sau META KEYWORDS – acestea sunt raportate chiar de Google prin toolul sau Webmasters Tools.

  •  Continut generat de computer

    • Google evolueaza permanent in specil dpdv semantic inclusiv la nivel de sentimentul transmis de un anumit text (pozitiv sau negativ), astfel ca isi poate da seama daca un text e scris de mana omului sau de un program sau software care doar reaseaza cuvintele sau sunt utilizate niste sinonime;
    • Avand in vedere ca exista Google Translate si in romana, vedem cum analiza pe text evolueaza si pentru site-urile romanesti sau care au continut in limba romana.
Probleme tehnice in site
Probleme tehnice in site
  • Probleme tehnice in site

    • Din suma elementelor care fac obiectul penalizarilor pe probleme tehnice interne se considera a fi si neindexarea completa a continutului – putem identifica modul in care ne afiseaza paginile in cautari prin operatorul site: (cautam in Google site:siteulmeu.ro si vor fi listate toate paginile indexate din site) si anumite pagini suspecte cu operatorul cache:  si doar in versiunea text (cache:siteulmeu.ro, cache:siteulmeu.ro/pagina-de-categore.html etc.) pentru a vedea exact cum citeste Google acea pagina si daca sunt sectiuni care nu sunt citite;
    • Probleme in zona de meniu sau de structurare interna, nu sunt citite anumite legaturi catre anumite pagini;
    • Fisierele txt sau sitemap.xml nu includ sau blocheaza accesul la anumite pagini din site, pagini care ofera continut bun si care ar putea ridica media site-ului la capitole precum callitate, originalitate sau informativitate – acestea, de asemenea, pot fi identificate si din Google Webmasters Tools.
Vezi si  Servicii SEO pentru cabinete notariale si cabinete de traduceri

Solicitati Acum un Audit SEO Avansat pentru a elimina penalizarile sau pentru a le preintampina!

 

Alte lucruri ce pot fi daunatoare rankingului sau indexarii unui site web:

  • Utilizarea Flash in realizarea site-ului

    • – Un site realizat in intregime din Flash este foarte greu sau deloc accesibil botilor motoarelor de cautare, care nu pot citi sau interpreta continutul paginilor, astfel ca putem avea zeci sau sute de pagini de continut valoros la care nu se va ajunge din cautarile organice.
    • – O tentatie mare dpdv al designului sunt si alte elemente atractive din Flash, precum si meniurile, ale caror linkuri nu vor fi citite si vor ramane pagini indexate –aici ar exista o serie de recomandari in cazul in care chiar trebuie sa avem un meniu din Flash si anume ca ar trebui sa avem meniul duplicat intr-o alta zona a site-ului in format pur HTML (in sidebar sau in subsol).
Remediere probleme de cod
Remediere probleme de cod
  • Cod vraiste, invalid, cu foarte multe erori

    • – In urma cu ceva timp validarea codului utilizat in site avea o mai mare importanta, insa poate fi un plus daca avem cat mai putine erori si un cod ordonat, usor de urmarit si de citit de catre boti si programatori deopotriva si care sa dea o pagina pe care e usor sa obti informatii si sa navighezi.
    • – Numarul mare de erori (sute sau chiar mii) in cod poate afecta pozitionarile si poate atrage penalizari Google, astfel incat trebuie sa ne asiguram ca nu se intampla acest lucru si prin unelte precum W3C Validator si Google Webmaster Tools.
Viteza de incarcare a paginii
Viteza de incarcare a paginii
  • Viteza foarte mica de incarcare a site-ului (timp de incarcare mare)

    • – Viteza de incarcare este un factor de ranking Google inca de acum cativa ani, astfel ca este necesar sa oferim vizitatorilor nostri o experienta placuta atunci cand navigheaza ;
    • – De regula, ajuta la cresterea vitezei si elemente precum activarea compresiei gzip pentru diverse tipuri de fisiere (.html, .php, .jpg, .png , .js, css etc.), «minificarea»  codului HTML sau CSS, utilizarea imaginilor optimizate sau in sprite-uri, stabilirea unor date de expirare pentru memoria cache.

Vrei sa stii cum sta site-ul tau dpdv al “sanatatii” OnPage ?
Solicita acum un audit SEO avansat !

Cum iti poti reveni dupa o penalizare Panda si cum iti recuperezi traficul anterior ?

Desi am cam dat raspunsul in randurile de mai sus, inainte de a face o recapitulare cu ceea ce este de facut, trebuie sa mentionam ca o pagina este valoroasa atat pentru Google, daca este si pentru utilizatori, aceasta trebuind sa ofere informatii bune, raspunsuri la anumite intrebari, rezolvari ale unor probleme.

Deci ce trebuie sa facem, punctual :

  • Trebuie sa avem un nivel bun de continut unic, informativ in fiecare pagina, de la 250 la 2 000 cuvinte (nu avem articole copiate; nu avem duplicate intern atat la nivel de continut afisat , cat si la nivel de etichete meta; nu avem thin content) ;
  • Utilizam imagini proprii sau oferite gratuit pe diverse site-uri (care nu pot fi in pericol de a scoate pagina din cautari pentru drepturi de autor) sau pe cele la care e necesar sa adaugam si sursa ;
  • Nu lasam site-ul in paragina si vom updata frecvent paginile (atat prin crearea de pagini noi, cat si prin aducerea la zi sau completarea paginilor mai vechi) ;
  • Avem o densitate optima de cuvinte si expresii cheie – spre exemplu expresia principala apare in titlu, in sapou, in primul paragraf, intr-un intertitlu si intr-un paragraf median – putem ruga cateva persoane sa observe daca deranjeaza frecveta respectiva de repetare a acestor cuvinte ;
  • Am remediat toate problemele legate de Broken Links sau pagini orfane sau pagini goale;
  • Nu avem probleme de indexare a site-ului, de citire a paginilor, nu avem blocate pagini bune, meniul e OK, nu avem alte probleme tehnice deosebite – inclusiv conform Webmasters Tools ;
  • Nu bombardam vizitatorul cu zeci de reclame, pop-up-uri sau pop-undere inca de la deschiderea paginii ;
  • Alte lucruri : site-ul se incarca rapid, e usor de navigat – exista un sitemap si in format HTML si breadcrumbs care ajuta la internal linking, nu avem un numar foarte mare de erori in cod.
Recuperare trafic si penalizare Google - Idei
Recuperare trafic si penalizare Google – Idei Utile
Vezi si  Optimizare SEO pentru Magazine Online de Haine pentru Femei si Barbati

Care sunt cele mai frecvente greseli dpdv SEO onpage intalnite? Iata un TOP 10 cu Greseli in SEO OnPage care pot atrage penalizari sau depunctari:

  • Necompletarea etichetei TITLE sau completarea eronata, care nu contine o expresie cheie si nu atrage click-uri printr-un mod de exprimare necorespunzator.
  • Utilizarea unor expresii cheie standard, nepersonalizate conform cu ceea ce oferim noi – trebuie sa avem cat mai multe long-tail-uri (expresii cheie cu 2 – 6 cuvinte), acestea fiind si cele mai eficiente dpv al ROI (returnarii investitiei).
  • O eticheta META DESCRIPTION care sa fie descriptiva, sa contina o expresie principala si una secundara si sa fie in acelasi timp un Call-To-Action, astfel incat sa avem o arata buna de click (CTR).
  • Utlizarea excesiva a scripturilor poate afecta nivelul de indexare si modul in care Google citeste pagina pe de-a-ntregul.
  • Utilizarea unui numar foarte mare de linkuri in fiecare pagina – un numar safe este de aprox. 50 de linkuri (interne si externe).
  • Utilizarea excesiva a elementelor Flash – desi motorul a evoluat, inca nu afiseaza chiar tot si informatie buna poate fi ascunsa in Flash, in loc sa fie oferita spre citire si indexare printr-un cod HTML/PHP curat.
  • Neoptimizarea permanenta a site-ului este o alta eroare pe care cei care au facut initial o analiza si ceva implementari cred ca ar fi suficient pentru urmatorii 5 ani.
  • Sunt utilizate imagini in headinguri de tip H1, H2…H6 – aceasta este o solutie la care trebuie sa apelam doar cajnd nu avem alte posibilitati tehnice si programatoricesti, in mod normal aici ar trebui sa avem doar text.
  • Neutilizarea expresiilor cheie in URL si nerescrierea URL-ui Search Engine Friendly este o alta eroare, expresiile targetate trebuiesc integrate natural in aceasta zona.
  • Utilizarea excesiva a formatarilor de text ce capteaza atentia cititorului – precum bolduire, italicizare sau subliniere – in exces au pentru a evidentia anumite lucruri care nu au prea multe legaturi cu subiectul nostru.
Sumar
Data Review
Produs revizuit
Recuperare Penalizare Google Panda
Rating autor
51star1star1star1star1star
Alte articole interesante:

Termeni si conditii

2017-03-23 20:58:18
motociclistii

18

Cum sa optimizam un site de contabilitate?

2015-07-15 16:44:34
seoriders

13

Optimizare SEO magazine si afaceri online

2017-03-20 08:07:21
seoriders

8

ADVERTORIALE

2017-03-08 15:19:01
motociclistii

8

Imagini in 360 de grade

2017-03-08 11:54:54
motociclistii

8

PACHETE, OFERTE & PRETURI SEO

2016-04-20 10:08:31
seoriders

8

Optimizarea unui site cu panouri solare

2015-11-18 14:51:54
motociclistii

8

3 thoughts on “Ce sa NU faci in Site-ul tau pentru a NU fi Penalizat de Google Panda si cum iti Recuperezi Traficul Dupa o Penalizare Google?”

  1. Buna,

    Felicitari! Este un articol foarte foarte util si informativ!
    N-ati observat ceva modificari in zilele trecute legat de Panda?
    Forumurile straine sunt pline de astfel de stiri … la mine inca nimic.

    1. Salut, Peter!

      Multumiri pentru aprecieri si pentru rabdarea cu care ai parcurs acest text destul de consistent! 🙂

      Conform specialistilor, ultimul update de Panda a inceput in aceasta vara si a fost programat sa parcurga pe o perioada de cateva luni web-ul: https://moz.com/google-algorithm-change si – de regula – modificarile incep sa se vada la site-urile straine, in engleza in mod special.

      Rabdare si tutun, o sa ajunga si pe la noi, daca ai content bun, unic si valoros, nu trebuie sa te temi de o penalizare de la motorul Google!

      Toate cele bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *