Cum optimizam un magazin online de electronice

Deschiderea unui magazin online este una dintre cele mai la moda idei de afaceri. In primul rand pentru ca din ce in ce mai multi clienti folosesc mediul virtual pentru cumparaturi si in al doilea rand pentru ca riscul pierderilor sunt foarte mici. Avand marfa care nu se devalorizeaza imediat, exista un risc mic ca afacerea sa suferi pierderi semnificative. Totusi, cei care incep astfel de afaceri sunt atenti ca site-ul lor sa fie cat mai populat si de preferat este ca cei care il populeaza sa fie clienti calitativi, mai exact un client care este direct interesat de produsele pe care le comercializezi.

Keyword research-ul corect sta la baza unei optimizari de buna calitate pentru un magazin de produse electronice

Totusi cum faci sa aduci clienti calitativi pe un site? Sa luam ca exemplu electronicele si sa invatam cum sa optimizam un magazin online de electronice. Pentru a atrage clienti calitativi pe site-ul tau ai nevoie ca acesti clienti sa ajunga la tine in urma unor cautari pe motoarele de cautare. Pentru a avea succes este nevoie ca acesti clienti sa caute exact produsele pe care le comercializezi.

De exemplu, daca printre produsele tale exista si „televizoare Samsung”, poti folosi in  etichetele META DESCRIPTION (descrierea site-ului) sau META KEYWORDS (lista de cuvinte si expresii cheie), precum si in TITLE  expresia „televizoare Samsung”. Asta pentru ca printre cautarile potentialilor tai clienti exista foarte multi care sunt dornici sa isi achizitioneze un astfel de televizor. Acest exemplu este unul generalist care are un volum mare de cautari si pentru care nu vom ajunge din prima pe primele pozitii in cautari, mai ales ca fiind atat de general, exista sanse mari sa nu converteasca, adica vizitele sa nu se incheie decat foarte rar cu vanzari.

Vezi si  Despre realizarea unui magazin online

Long tail-urile (expresiile cu mai multe cuvinte) convertesc mai bine (vand mai mult):

Strategie SEO bazata pe long tail are un ROI mai bun (Return of Investment)
Strategiile SEO bazata pe long tail au un ROI mai bun (Return of Investment) – sursa foto: inforza.com

De aceea este indicat sa incepem cu o grupa mai mare de termeni direct conectati, dar mai specifici (denumiti si long-tails), precum:

  • termeni legati de oferte si de preturi: „televizoare samsung pret/preturi/oferte/ieftine” – in orice combinatie,
  • termeni legati de faptul ca acestea sunt intr-un magazin online: „magazin online cu televizoare samsung”, „magazine virtuale cu televizoare samsung”,
  • termeni si cautari legate de dotarile si functionalitatile acestor produse:”televizoare samsung cu wifi”, „televizoare samsung cu internet / wireless”, „”televizoare samsung curbate”, „televizoare samsung cu diagonala 81”, „televizor samsung diagonala 106 / 81 / 66 /(cm)”, „televizoare samsung full hd / uhd”, „televizoare samsung hdmi / led / 3d / smart tv / 3d smart”, „televizoare samsung mari”
  • cautari pentru modele specifice: ” tv samsung f6400/ hg32eb460 / seria f / 2015 „,
  • termeni legati de locatie: „televizoare samsung bucuresti”, „televizoare samsung cluj”, „televizoare samsung sector 6”, „televizoare samsung bucur obor”.

Vedem ceea ce ni se potriveste dintre expresiile de mai sus, care sunt si sufient de cautate incat sa le targetam si care au si o rata de conversie mai ridicata (vizitatorii probabil ca vor fi ceva mai putini, insa vor cumpara mai mult, daca si pretul este avantajos).

In continuarea optimizarii magazinului online vom folosi in URL-urile site-ului nostru o serie de termeni si denumiri care sa te ajute sa vinzi ceea ce ai nevoie, stabilind un landing-page pentru un grup de expresii inrudite relevante (cum sunt cele de mai sus pentru televizoarele Samsung).

Acelasi lucru este valabil si in descrierea acestuia din continutul afisabil vizitatorilor, trebuie sa se regaseasca expresiile targetate si aici, precum si diverse alte materiale informative – imagini, materiale video, audio, infografice, prezentari si PPS-uri sau PDF-uri, orice poate fi de ajutor in edificarea asupra potentialului produsului si luarea unei decizii pozitive – achizitionarea sa). De cele mai multe ori, potentialii clienti pentru un astfel de magazin cauta diferite modele sau branduri. Astfel ca poti intra in toata aria de cautari folosind numele brandurilor cele mai cautate, avand pentru fiecare tip de pagina din site un potential de landing-page pentru o serie de expresii bine determinate.

Vezi si  Optimizarea si auditarea SEO pentru o platforma de magazin online

In concluzie, atunci cand vrem sa vedem cum sa optimizam un magazin online de electronice trebuie sa intelegem mai bine ceea ce doreste potentialul client si spre ce zona merg cautarile, care sunt trendurile si abia apoi putem construi piramidal site-ul in jurul acestor cautari. Astfel de lucruri le afli vazand care sunt cele mai frecvente cautari care i-au condus pe vizitatori catre site-ul tau, utilizand o unealta SEO utila si gratuita (exista si o versiune platita, la 100 000 euro/an) care este oferita de catre Google – Google Analytics – prin care vom observasi analiza multiple seturi de date care ne ajuta sa imbunatatim permanent landing-page-urile, navigarea vizitatorului in site si cresterea vanzarilor.

Va stam la dispozitie cu o oferta competitiva de optimizare a magazinului Dvs. online – solicitati-o chiar acum!

Mai jos este prezentat un material grafic interesant despre expresiile de tip „long-tail” si valoarea acestora dpdv SEO pentru magazine online (de electronice sau orice alt tip de produse):


The Hidden Value of Long Tail SEO

Sumar
Data Review
Produs revizuit
Optimizare Magazine Online de Electronice
Rating autor
51star1star1star1star1star
Alte articole interesante:

Optimizare SEO magazine si afaceri online

2017-03-20 08:07:21
seoriders

18

Despre realizarea unui magazin online

2015-05-23 14:26:53
seoriders

18

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *