Optimizarea si auditarea SEO pentru o platforma de magazin online

Magazinele virtuale, ca sa poata functiona, pot fi realizate avand la baza si o platforma de magazine online. Astfel de platforme iti pot pune online magazinul, fara nicio taxa sau contra unei sume de bani.

Pentru a beneficia de serviciile unei platforme de magazine online, trebuie sa cauti mai multe asftel de platforme, apoi sa iei legatura cu oameni – agentii sau freelanceri – care lucreaza in domeniu – designeri, developeri sau programatori, ca sa stabiliti toate detaliile de care este nevoie pentru a avea un magazin virtual functional. Dupa ce vor fi stabilite detaliile, lucrurile vor deveni mult mai simple.


PrestaShop Logo
Foto via commons.wikipedia.org
Sau te poti informa si poti instala singur o platforma precum Prestashop, osCommerce, WordPress, Joomla sau chiar Magento, platforme cu un panou de administrare destul de simplu de utilizat de catre cineva care nu cunoaste programare si pentru care se gasesc diverse template-uri (teme) adecvate produselor prezentate.

In cazul in care vrem mai multe modificari, putem apela la un programator sau designer pentru customizare, dar acestea avand comunitati de developeri si utilizatori destul de dezvoltate, putem gasi raspunsuri pentru diverse probleme intampinate.


Concept pentru magazinul tau, cu ajuorul unei platforme de magazine online

Odata ce iti vei muta magazinul pe o platforma de magazine online, vei putea sa dai o noua identitate site-ului tau.

Indiferent de produsele pe care le vei oferi spre vanzare, este mportant sa fie o persoana specializata, care sa te sfatuiasca in legtura cu asezarea produselor in pagina, astfel incat acestea sa fie cat mai atractive pentru clienti si sa isi doreasca sa le cumpere.

Optimizarea unui magazin virtual si auditul SEO

Optimizarea si apoi partea de auditare SEO cuprind o serie de pasi dintr-un checklist, insa, in linii mari se pleaca de la urmatoarele aspecte ce trebuie respectate, ca fiind reguli de baza in realizarea magazinului si apoi auditarea sa:

  • URL-urile trebuie sa fie Search Engine Friendly (SEF), adica vor fi de forma magazinulmeuonline.ro/categorie-haine/subcategorie-haine-de-dama (cuvintele categorie si subcategorie nutrebuiesc incluse, e doar o exmplificare graitoare);
  • Etichetele META trebuiesc adaugate pentru fiecare pagina, iar pentru paginile de produs un programator poate face un template (daca vorbim de mii de produse in magazin). Eticheta TITLE va avea aprox. 60 caractere si va contine o expresie cheie principala, META DESCRIPTION va avea sun 150 caractere si va avea 1…3 expresii cheie cuprinse intr-o fraza care sa aiba si un inteles, cu un CALL-TO-ACTION atractiv, intrucat acestea apar in cautari si genereaza o rata de click mai mare;
  • Magazinul virtual trebuie sa aiba o viteza buna de incarcare, aceasta fiind si un factor de ranking in pozitionari;
  • Dupa aprilie 2015, toate site-urile ar trebui sa aiba si o versiune de mobil, fie subdomeniu m., fie design responsive (adaptiv);
  • Datele structurate ajuta la o indexare superioara,la cresterea in pozitionari si la o rata mai buna de click (CTR) – vezi aici daca le ai implementate:

    Date structurate - Rich snippets
    Date structurate – Rich snippets: ratingul cu stelute (star rating), Beradcrumbs, Pret, Existenta produslui in stoc.
  • Securizarea SSL (HTTPS) pe 2018 biti este un alt factor de incredere, securizare a datelor si de ranking in motoare;
  • Continutul adaugat – este bine sa fie continut propriu, original, consistent, atat text, cat si materiale video, imagini cat mai multe si la o calitate foarte buna (de asemenea, originalitatea e un plus si aici, avand in vedere existenta posibilitatii cautarilor dupa imagine si alte tipuri de informatii ce pot fi utile – prezentari, slide-uri;
  • Pagina de contact trebuie sa contina elemente clare despre administrator – firma, II sau PFA – precum adresa fizica, J, R, capital social, cont-banca, telefoane, adrese de email – reprezinta elemente in plus pentru a creste nivelul de credibilitate in fata utilizatorilor;
  • Linkul catre ANPC – de regula amplasat in footer, site-wide – este obligatoriu, de asemenea;
  • Rata de conversie este o alta problema intalnita in magazinele online (care este sub 2%), magazine care chiar daca au trafic, nu au vanzari si trebuie analizat unde se opresc acestia in procesul de cumparare, optimizand cosul de cumparaturi utilizand diverse tool-uri precum Google Analytics pentru A/B Testing in care putem realiza diverse optimizari sau CrazyEgg;
  • Navigarea trebuie sa fie una facila, de asemenea putand utiliza anumite tool-uri care ne ajuta sa imbunatatim experienta utilizatorilor precum ClickHeat, Kissmetrics
Vezi si  Optimizarea unui magazin online de biciclete si piese pentru biciclete

Promotiile, de ajutor in afacerile din mediul online

In mediul online, promotiile sunt ideale pentru a face un magazin virtual sa „infloreasca“, indiferent de platforma de magazine online aleasa.

Promotiile pot fi facute in fiecare saptamana, fie ca este vorba de aplicarea de anumite reduceri, fie ca este vorba de alte gaselnite. Ca, de exemplu, poate fi vorba despre vinderea a doua produse la pret de unul singur sau de acordarea unei anumite reduceri la cumpararea unui al doilea produs.

In ceea ce priveste cumparaturile online, produsele livrate iti vor fi trimise la domiciliu si, de obicei, ajung in cateva zile de la data efectuarii comenzilor.

Plata poate fi facuta prin intermediul cardului bancar, dar poate sa fie efectuata si in momentul in care soseste curierul si iti livreaza produsul cumparat. Totul depinde de alegerea pe care o faci.

Produsele cumparate de pe o platforma de magazine online pot fi returnate, in functie d epolitica de returnare pe care o are fiecare magazin in parte. Pentru unele produse achizitionate online  nu exista insa politica de returnare. De aceea, trebuie sa fii sigur de alegerea facuta.

Sumar
Data Review
Produs revizuit
Optimizare si audit SEO Magazine Online
Rating autor
51star1star1star1star1star
Alte articole interesante:

Optimizare SEO magazine si afaceri online

2017-03-20 08:07:21
seoriders

18

Cum optimizam un magazin online de electronice

2015-07-20 14:00:06
seoriders

18

Despre realizarea unui magazin online

2015-05-23 14:26:53
seoriders

18

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *